Trasa Trzęsacz- Pogorzelica

 Trasa nadmorska

Stacje

0,0 km - Trzęsacz
1,4 km - Rewal
2,8 km - Śliwin
6,0 km - Niechorze Latarnia
6,9 km - Niechorze Gł.
8,7 km - Pogorzelica Sandra
9,9 km - Pogorzelica

Charakterystyka

Trasa nadmorska o długości 9,9 km przebiega przez 5 miejscowości, położonych na terenie gminy Rewal i obejmuje łącznie 7 stacji.

Pierwszy pociąg z Trzęsacza do Pogorzelicy odjeżdża o godz. 10:00.

Przejazd pomiędzy dwiema skrajnymi stacjami: Trzęsaczem i Pogorzelicą trwa  34 minuty. Pociąg zatrzymuje się na 6 stacjach.

Po osiągnięciu stacji krańcowych następuje przestawienie lokomotywy.

Ostatni kurs pociągu z Pogorzelicy do Trzęsacza jest o godz. 17:45. Jest to jednocześnie kurs powrotny do zajezdni w Gryficach. Pociąg kończy bieg na stacji końcowej Gryfice Wąsk. o godz. 19:40.

Na trasie Trzęsacz- Pogorzelica znajduje się wiele zabytków architektury i atrakcji turystycznych, które warto odwiedzić, goszcząc na rewalskim wybrzeżu.

Zabytki architektury

Latarnia morska z 1866 r. w Niechorzu

Ruiny średniowiecznego kościoła na Klifie w Trzęsaczu

Kościół neogotycki z 1896 r. w Trzęsaczu

Zespół Pałacowy z zabytkowym parkiem w Trzęsaczu

Atrakcje turystyczne:

Muzeon - Multimedialne Muzeum Trzęsacza

Park Wieloryba w Rewalu

Motylarnia w Niechorzu

Park Miniatur Latarni Morskich w Niechorzu

Park Etnograficzny w Niechorzu

Aqua Park Sandra Spaw Pogorzelicy

Dziadkowizna - Aplaki i Inne Zwierzaki w Skalnie.

Muzeum Rybołówstwa Morskiego w Niechorzu

Warto też odwiedzić tarasy widokowe w Trzęsaczu i Rewalu, czy rezerwat ptactwa wodnego- jezioro Liwią Łużę w Niechorzu.

 

 

Trasa Gryfice-Pogorzelica

Trasa pełna

Stacje

0.0 km - Gryfice ( Greifenberg Pom.)
4,1 km - Popiele (Chausseehaus )
8,6 km - Rybokarty (Ribbekardt)
12,4 km - Niedźwiedziska (Medewitz)
16,5 km - Modlimowo (Muddelmow)
18,7 km - Paprotno (Parpart)
22,7 km - Karnice (Karnitz)
26,7 km - Dreżewo (Dresow)
29,5 km - Trzęsacz (Hoff)
30,9 km - Rewal (Rewahl Seebad)
32,3 km - Śliwin (Schleffin)
35,5 km - Niechorze Latarnia (Gross Horst)
36,4 km - Niechorze Gł. (Horst Seebad)
38,2 km - Pogorzelica Sandra
39,4 km - Pogorzelica ( Fischerkathen)

Charakterystyka

Linia kolejowa o długości 39,4 km przebiega przez 3 gminy Powiatu Gryfickiego: Gryfice, Karnice i Rewal, łącząc ze sobą 13 miejscowości. Przejazd pociągu na trasie z Gryfic do Pogorzelicy trwa 1 godzinę i 54 minuty i obejmuje łącznie 15 stacji.

W sezonie przewozowym, trwającym od 1 maja do końca września kolej wyjeżdża codziennie o godz. 8:40 pierwszym kursem ze stacji Gryfice Wąsk. Po dotarciu do Pogorzelicy pociąg kursuje dalej wahadłowo na trasie Pogorzelica - Trzęsacz - Pogorzelica. Ostatni kurs, który rozpoczyna się o godz. 17:45 w Pogorzelicy jest kursem powrotnym do zajezdni w Gryficach. Pociąg kończy bieg na stacji Gryfice Wąsk. o godz. 19:40.

Linia kolejowa wiedzie przez stuletni las mieszany oraz przez pola uprawne i pastwiska. Na trasie pomiędzy Gryficami i Trzęsaczem, która nie została zmodernizowana w projekcie rewitalizacji, można zobaczyć jeszcze zabytkowe szyny i podkłady kolejowe z poprzedniej epoki.  Pociąg porusza się z minimalną prędkością, która sprzyja podziwianiu malowniczych krajobrazów i wykonywaniu ciekawych zdjęć. Na trasie, z okien wagonów często można zobaczyć zwierzęta leśne, co jest niezwykłą gratką szczególnie dla fotografów i miłośników dzikiej natury. Pociąg przejeżdża również przez stare wsie, w których znajdują się zabytkowe dworki i pałace.

Zabytki architektury:

Dworska rezydencja z końca XVIII w. w Rybokartach

Neogotycki pałac  z 2. połowy XIX w. w Dreżewie 

Latarnia morska z 1866 r. w Niechorzu

Ruiny średniowiecznego kościoła na Klifie w Trzęsaczu

Kościół neogotycki z 1896 r. w Trzęsaczu

Zespół Pałacowy z zabytkowym parkiem w Trzęsaczu

Atrakcje turystyczne:

Zachodniopomorskich Kolei Dojazdowych w Gryficach

MUZEON - Multimedialne Muzeum Trzęsacza

Park Wieloryba w Rewalu

Motylarnia w Niechorzu

Park Miniatur Latarni Morskich w Niechorzu

Park Etnograficzny w Niechorzu

Aqua Park Sandra Spaw Pogorzelicy

Dziadkowizna - Aplaki i Inne Zwierzaki w Skalnie.

Muzeum Rybołówstwa Morskiego w Niechorzu

Warto też odwiedzić tarasy widokowe w Trzęsaczu i Rewalu, czy rezerwat ptactwa wodnego- jezioro Liwia Łuża w Niechorzu.

Do wszystkich tych miejsc  od stacji Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej można dotrzeć pieszo w zaledwie kilka minut.


Trasy

Jeszcze u schyłku lat 90. XX w. trasa Gryfickich Kolei Dojazdowych prowadziła z Gryfic do Trzebiatowa, a łączna długość linii kolejowej wynosiła 61 km. Niestety, w końcowym okresie działalności PKP, ze względu na zły stan mostu w Nowielicach oraz złą kondycję torowisk podjęto decyzję o zamknięciu odcinka linii z Trzebiatowa do Pogorzelicy. Po przejęciu infrastruktury kolejowej przez samorząd gminy Rewal, nie udało się niestety uruchomić zamkniętej przez PKP trasy i obecnie krańcowym punktem jest stacja w Pogorzelicy (poznaj więcej szczegółów).

Obecnie Nadmorska Kolej Wąskotorowa kursuje na odcinku pomiędzy Gryficami i Pogorzelicą. Linia kolejowa przebiega przez 3 gminy Powiatu Gryfickiego: Gryfice, Karnice i Rewal,

Do dyspozycji pasażerów są dwie trasy:

  • Trasa pełna: Gryfice- Pogorzelica- Gryfice, obejmująca 15 stacji - kliknij po szczegóły
  • Trasa nadmorska:Trzęsacz- Pogorzelica- Trzęsacz, obejmująca 7 stacji, zlokalizowanych na terenie gminy Rewal  - kliknij po szczegóły

Kolej wyjeżdża codziennie pierwszym kursem o godz. 8:40 z zajezdni w Gryficach. Po dotarciu do Trzęsacza pociąg kursuje dalej wahadłowo na trasie Trzęsacz - Pogorzelica - Trzęsacz.

Ostatni kurs wąskotorówki jest kursem powrotnym do lokomotywowni w Gryficach.

Trasa Gryfice- Pogorzelica

Trasa pełna

Łączna długość trasy 39,4 km  

  1.  Gryfice
  2. Popiele
  3. Rybokarty
  4. Niedźwiedziska
  5. Modlimowo
  6. Paprotno
  7. Karnice
  8. Dreżewo
  9. Trzęsacz
  10. Rewal
  11. Śliwin
  12. Niechorze Latarnia
  13. Niechorze Gł.
  14. Pogorzelica Sandra
  15. Pogorzelica

Zobacz opis trasy

 

Trasa Trzęsacz- Pogorzelica

Trasa nadmorska

Długość trasy  9,9 km

  1. Trzęsacz
  2. Rewal
  3. Śliwin
  4. Niechorze Latarnia
  5. Niechorze Gł.
  6. Pogorzelica Sandra
  7. Pogorzelica

Zobacz opis trasy

 

Codzienna obsługa pasażerów

Rozkład jazdy został tak zaplanowany, aby dostosować się do oczekiwań turystów. Pierwszy pociąg wyrusza z Gryfic o godzinie 8:40, co pozwala na spokojne rozpoczęcie dnia i skorzystanie z pełnej oferty przewozowej. Po dotarciu do Trzęsacza skład rozpoczyna kursy wahadłowe do Pogorzelicy i z powrotem.

Ostatni kurs dnia to przejazd powrotny do lokomotywowni w Gryficach, który zamyka harmonogram pracy kolei. Dzięki regularnym kursom pasażerowie mogą elastycznie planować dzień, łącząc podróż wąskotorówką z innymi atrakcjami nadmorskimi. Dwie dostępne trasy – pełna i nadmorska – pozwalają dostosować podróż do indywidualnych potrzeb pasażerów.

Nadmorska Kolej Wąskotorowa – trasa pełna atrakcji turystycznych

Podróż Nadmorską Koleją Wąskotorową to wyjątkowa okazja, aby poznać uroki wybrzeża Bałtyku z zupełnie innej perspektywy. Trasa prowadzi przez miejscowości o bogatej historii, zabytkach i unikatowych atrakcjach turystycznych, takich jak ruiny kościoła w Trzęsaczu, latarnia morska w Niechorzu czy promenada w Rewalu.

Każdy przejazd jest elementem turystycznej przygody, która pozwala doświadczyć wyjątkowego klimatu Pomorza Zachodniego. To propozycja dla rodzin z dziećmi, grup zorganizowanych, seniorów oraz wszystkich, którzy cenią podróże pełne wrażeń. Jeśli chcą Państwo przeżyć niezapomnianą przygodę w regionie o bogatej historii, zapraszamy do rezerwacji miejsc na przejazd Nadmorską Koleją Wąskotorową. Trasa jest na tyle urozmaicona, że każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Imprezy

Oprócz standardowych usług przewozowych Nadmorska Kolej Wąskotorowa Sp. z o.o. oferuje szereg usług dodatkowych.

Na życzenie klienta pomagamy przy organizacji wszelkiego rodzaju imprez rekreacyjnych i okolicznościowych, takich jak:

- pikniki i ogniska

- imprezy integracyjne

- rajdy rowerowe i grzybobrania

- przejazdy weselne

- przejazdy pociągiem podczas imprez kawalerskich i panieńskich

- imprezy rekreacyjne i koncerty plenerowe

- przejazdy edukacyjne dla dzieci i młodzieży

- wycieczki krajoznawcze po gminie Rewal z przewodnikiem

 

 

Oferta biznesowa

Nadmorska Kolej Wąskotorowa Sp. z o.o. oferuje szeroki wachlarz usług, skierowanych zarówno do odbiorców indywidualnych, jak i do grup biznesowych.

Proponujemy Państwu skorzystanie z naszych standardowych propozycji, takich jak wynajęcie pociągów pozarozkładowych, jak taż nawiązanie różnorodnych form współpracy: zamieszczenie reklamy, pomoc przy organizacji imprez okolicznościowych, czy wykonanie zleconych usług rzemieślniczych.

Na życzenie klienta pomagamy przy organizacji wszelkiego rodzaju imprez rekreacyjnych i okolicznościowych, takich jak:

- pikniki i ogniska

- imprezy integracyjne

- rajdy rowerowe i grzybobrania

- przejazdy weselne

- przejazdy pociągiem podczas imprez kawalerskich i panieńskich

- imprezy rekreacyjne i koncerty plenerowe

- przejazdy edukacyjne dla dzieci i młodzieży

- wycieczki krajoznawcze po gminie Rewal z przewodnikiem

Jesteśmy również otwarci na Państwa pomysły i propozycje. Postaramy się sprostać nawet największym wyzwaniom i spełnić wszystkie Państwa oczekiwania. 

W razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań prosimy o kontakt telefoniczny, bądź mailowy - nasza ekipa postara się wyjaśnić wszelkie wątpliwości i pomoże dokonać właściwego wyboru.

Przewozy pasażerskie

W regularnym sezonie przewozowym, który  rozpoczyna się zawsze w pierwszy weekend majowy i trwa do końca września oferujemy przejazdy na 2 trasach turystycznych lub wynajęcie pociągów pozarozkładowych. W tym okresie pociągi kursują codziennie. Pierwszy pociąg wyjeżdża codziennie ze stacji Gryfice Wąsk. o godz. 8:40. Po dotarciu do Pogorzelicy, pociąg kursuje dalej wahadłowo 5 razy na nadmorskiej trasie Pogorzelica- Trzęsacz- Pogorzelica. Ostatni kurs, o godz. 17:45 z Pogorzelicy jest kursem powrotnym do bazy w Gryficach.

Po zakończeniu regularnego sezonu przewozowego oferujemy kursy jesienno-zimowe lub przejazdy czarterowe.W tym okresie pociągi kursują według skróconego rozkładu jazdy.  

Na życzenie klienta pomagamy przy organizacji wycieczek szkolnych oraz wszelkiego rodzaju imprez rekreacyjnych i okolicznościowych, takich jak: pikniki i ogniska, imprezy integracyjne, rajdy rowerowe, grzybobrania, przejazdy weselne, przejazdy pociągiem podczas imprez kawalerskich i panieńskich oraz wycieczki krajoznawcze z przewodnikiem.

Pociągi pozarozkładowe można wynająć kontaktując się telefonicznie pod nr 798 627 070 lub pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

 

Historia

Historia nadmorskiej wąskotorówki zaczęła się 1 lipca 1896 r., gdy kolej po raz pierwszy wyruszyła w trasę z Gryfic do Niechorza. W tamtych czasach, gdy nie było jeszcze odpowiedniej infrastruktury drogowej, a transport samochodowy nie był jeszcze tak powszechny, koleje dojazdowe były najbardziej optymalnym środkiem komunikacji masowej, zapewniającym turystom szybkie i wygodne dotarcie do nadmorskich miejscowości wypoczynkowych. Pierwotnie kolej poruszała się po torach o rozstawie 750 mm, dopiero w 1912 r. poszerzono rozstaw szyn do 1000 mm, co znacznie usprawniło transport towarowy pomiędzy Gryficami i Niechorzem. Dynamiczny rozwój kolei na początku XX w. w znacznym stopniu przyczynił się do rozwoju gospodarki regionu Pomorza Zachodniego. W latach osiemdziesiątych XX w. transport kolejami dojazdowymi stawał się coraz mniej opłacalny i w końcu został wyparty przez tańszy i wygodniejszy transport samochodowy. Z powodu braku inwestycji ze strony PKP infrastruktura i tabor Gryfickich Kolei Dojazdowych zaczęły ulegać stopniowej dewastacji. Aby zapobiec całkowitemu zniszczeniu, 11 maja 1995 r. Gryficka Kolej Dojazdowa została wpisana do rejestru zabytków. Sytuacja ta nie poprawiła jednak złej kondycji i gdy w latach 90-tych utrzymanie linii wąskotorowej Gryfice-Trzebiatów przestało się opłacać, PKP postanowiły ostatecznie pozbyć się kolejki. Jedna z ofert kupna kolejki nadeszła aż z Kenii.

Na szczęście oferta z Afryki nie została zaakceptowana przez zarząd kolei i przed ostatecznym zniknięciem z nadmorskiego pejzażu wąskotorówkę uchronił samorząd gminy Rewal i ówczesny wójt Konstanty Tomasz Oświęcimski (na zdjęciu). Na podstawie umowy, podpisanej w 2002 roku z Dyrekcją PKP oraz Ministrem Skarbu,  gminie Rewal przekazane zostało nieodpłatnie na własność mienie ruchome, tj. tabor kolejowy i wyposażenie warsztatów w Gryficach oraz oddane w użyczenie grunty kolejowe, a także infrastruktura i budynki służące do eksploatacji linii kolejowych, o łącznej dł. 61 km. 29 maja 2002 r. wąskotorówka powróciła na tory, tym razem już jako własność gminy Rewal. Niestety z powodu złego stanu technicznego mostu na rzece Redze w Nowielicach oraz częściowo zdewastowanych torowisk nie udało się ponownie uruchomić zamkniętej w 1999 r. trasy na odcinku Pogorzelica-Trzebiatów. Zarządzanie koleją wąskotorową na trasie Gryfice-Pogorzelica, przejął powołany uchwałą Rady Gminy Referat Transportu Kolejowego Gminy Rewal.

Powrót wąskotorówki spotkał się z niezwykle ciepłym przyjęciem ze strony turystów, odwiedzających zachodnie wybrzeże Bałtyku, dla których rewalska ciuchcia stała się kultową atrakcją i symbolem nadmorskiej gminy Rewal. Jednym z najważniejszych momentów w najnowszej historii  była data 1 czerwca 2009 r., kiedy to rewalską kolejką przejechał ówczesny Prezydent RP Lech Kaczyński, przebywający w tamtym czasie na polskim wybrzeżu. Tego dnia Lech Kaczyński wystąpił najpierw w przemówieniu przy ruinach kościoła w Trzęsaczu, po czym udał się na dworzec kolejowy w Niechorzu, gdzie dokonał wpisu do księgi pamiątkowej. Podróż Prezydenta RP pociągiem, prowadzonym przez parowóz Px-48 trwała zaledwie 8 min. Prezydent nie dojechał do stacji końcowej - wysiadł z pociągu przy Kanale Liwce w Pogorzelicy, w pobliżu miejsca, gdzie obecnie znajduje się stacja kolejowa. Wizyta Lecha Kaczyńskiego w gminie Rewal zakończyła się w OWS Sandra w Pogorzelicy, gdzie na uroczystym obiedzie prezydent spotkał się z przedstawicielami lokalnego biznesu. Cielawostką, związaną z tym wydarzeniem jest fakt, że w podróży po wybrzeżu prezydentowi towarzyszyli bliźniacy: Jakub i Aleksander Kaczyńscy (na zdjęciu), których Lech Kaczyński zaprosił z okazji Dnia Dziecka.

Wieloletni brak inwestycji i remontów ze strony PKP spowodował ogólną zapaść nadmorskiej kolejki. Zła kondycja infrastruktury kolejowej, przejętej przez rewalski samorząd wymagała przeprowadzenia pilnych prac remontowych, a co się z tym łączy - poniesienia ogromnych wydatków, które znacznie przerastały możliwości finansowe gminy, liczącej niespełna 3,5 tys.mieszkańców. 

Nowe perspektywy oraz szanse rozwoju dla rewalskiej kolejki otworzyły się dopiero po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej, kiedy to Gmina Rewal, przy współpracy z Zachodniopomorskim Urzędem Marszałkowskim, wystąpiła o dotacje unijne i przystąpiła do jednej z największych inwestycji ostatnich lat - rewitalizacji Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. W ramach prac rewitalizacyjnych, które pochłonęły ok. 50 mln. złotych zmodernizowano starą linię kolejową na trasie Trzęsacz-Pogorzelica. Wymienione zostały wszystkie podkłady i szyny na odcinku o długości 10 km. Odnowiono również tabor kolejowy: 2 lokomotywy spalinowe Lxd2 przeszły kapitalny remont, stare wagony zostały odrestaurowane i wyposażone w ogrzewanie i nowoczesne toalety.

Dzięki rewitalizacji wyremontowane zostały również dwa zabytkowe budynki dworcowe w Rewalu i Pogorzelicy oraz powstały trzy nowe dworce: w Trzęsaczu, Śliwinie i przy latarni morskiej w Niechorzu. Niestety, pomimo starań, ze względu na bardzo zły stan techniczny fundamentów, nie zdołano odrestaurować budynku starego dworca w centrum Niechorza. W 2013 r. na mocy uchwały Rady Gminy Rewal powołano spółkę Nadmorska Kolej Wąskotorowa z siedzibą w Pogorzelicy. Spółka jest obecnie operatorem przewozów na trasie Gryfice-Pogorzelica.

 

Zobacz film o historii Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej

 OŚ CZASU

  • 18 lipca 1892 r. -  na mocy ustawy Parlamentu Pruskiego podjęto uchwałę o budowie pierwszych niepaństwowych linii kolei dojazdowych.
  • 1895 r. -  rozpoczęto budowę pierwszej linii kolejowej, łączącej Gryfice (Geifenberg) z kąpieliskiem Niechorze (Horst)
  • 1 lipca 1896 - otwarcie linii kolejowej, łącząca Gryfice - Niechorze. Wówczas kolej wąskotorowa poruszała się po szynach o standardowym rozstawie 750 mm.
  • 1901 r. - rozpoczęcie przekuwania toru z 750 mm na 1000 mm na odcinku Gryfice Wąskotorowe - Popiele, przy okazji zmieniając nieco jego przebieg.
  • 1905 r. zakończenie przekuwania torów z 750 na 1000 mm na odcinku Popiele – Niechorze.
  • 1 maja 1913 r. - uruchomiono linię kolei wąskotorowej na odcinku z Niechorza do Trzebiatowa, włączając do infrastruktury kolejne dworce w miejscowościach: Pogorzelica, Rogozina, Sadlno i Włodarka. Kolej wąskotorowa na trasie Gryfice - Niechorze - Trzebiatów kursowała regularnie aż do 1996 r.
  •  1920 r. - w ramach robót interwencyjnych wykonano kolejną korektę przebiegu trasy: Gryfice Wąskotorowe – Popiele – Rybokarty przez co odcinek ten uległ wyprostowaniu, z ominięciem głębokich przekopów.
  • 22 lipca 1945 r. - uroczyste uruchomienie Powiatowej Kolejki Wąskotorowej na Ziemiach Odzyskanych.
  • 11 maja 1995 r. - na mocy wpisu do Rejestru Zabytków Gryficka Kolej Dojazdowa wraz z infrastrukturą uznana została za obiekt zabytkowy.
  • 1999 r.- ze względu na zły stan mostu w Nowielicach nad rzeką Regą podjęto decyzję o ostatecznym zamknięciu odcinka linii z Trzebiatowa do Pogorzelicy.
  • Grudzień 1999 r. - likwidacja Gryfickiej Kolei Dojazdowej.
  • 14 stycznia 2002 r.-  na mocy umowy, podpisanej w Warszawie z Dyrekcją Kolei Dojazdowych PKP i Ministrem Skarbu kolej wąskotorowa z infrastrukturą na trasie Gryfice-Trzebiatów została przejęta przez władze samorządowe gminy Rewal.
  • 29 maja 2002 r. - Gryficka Kolej Dojazdowa po raz pierwszy wyjechała w trasę już jako własność rewalskiego samorządu, pod zmienioną nazwą na Referat Kolejowy Gminy Rewal. W pierwszym sezonie swej nowej działalności uruchomiono ogółem 98 pociągów i przewieziono łączne 36,5 tys. pasażerów.
  • 2003 r. - gmina Rewal otrzymuje własną koncesję do świadczenia usług przewozów pasażerskich.
  • 2004 r. -  na skutek zmiany ustawy i wprowadzonych obostrzeń w przepisach dotyczących transportu kolejowego wznowienie przewozów pasażerskich wymagało otrzymania specjalnej licencji. Spełniając wszystkie warunki dopuszczeń technicznych, rewalska wąskotorówka otrzymała taką licencję i została ponownie uruchomiona na linii Gryfice - Pogorzelica.
  • 2004 r. - ogłoszenie przetargu na remont zabytkowego parowozu Px48 użyczonego gminie Rewal przez Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Przetarg, ze względu na wpłynięcie tylko jednej oferty nie został rozstrzygnięty. W związku z tym generalny remont zabytku powierzono firmie Interlok (dawne ZNTK) z siedzibą w Pile.
  • 2005 r. - rozpoczęcie remontu zabytkowej lokomotywy parowa Px48. Parowóz przewieziono pociągiem do Piły i poddano generalnemu remontowi.
  • Luty 2006 r.- po ponad rocznej przerwie remontowej Px48 powraca do Gryfic. Wyremontowano m.in. układ jezdny, kocioł oraz urządzenia pomiarowe. Łączny koszt naprawy wyniósł 140 tys. złotych.
  • 1 czerwca 2009 r. - wizyta Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego w gminie Rewal i przejazd prezydenta kolejką z Niechorza do Pogorzelicy.
  • 2011 r. - rozpoczęcie remontu odcinka linii Trzęsacz - Pogorzelica oraz zaplanowanych prac w ramach rewitalizacji Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej gminy Rewal.
  • 26.04.2013 r. - powołanie spółki Nadmorska Kolej Wąskotorowa Sp. z o.o. Dawny Referat Transportu Kolejowego Gminy Rewal, który powstał po przejęciu wąskotorówki od PKP, włączono w struktury spółki i przekształcono w wolnorynkowy podmiot gospodarczy.
  • Wrzesień 2013 r.,- powrót na trasę i pierwszy kurs nadmorskiej kolejki po 3 latach przerwy, spowodowanej pracami remontowymi taboru i torowisk. 
  • 1 maja 2014 r.  - rozpoczęcie pierwszego sezonu przewozowego  pod szyldem Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej Sp. z o.o. 
  • 26 grudnia 2014 r. - po raz pierwszy od czasów PKP i pierwszy raz w XXI wieku Nadmorska Kolej Wąskotorowa wyrusza w trasę zimą.

Bilet normalny

Cennik obowiązuje od 01.07 - 31.12..2025 r.

Bilety indywidualne upoważniają do przejazdu osoby powyżej 15. roku życia.
Dzieci, które nie skończyły 5. roku życia podróżują za darmo.

Bilet w jedną stronę - 35 zł

Bilet tam i z powrotem - 44 zł

Bilet normalny obowiązuje na trasach:

- Pełnej: Gryfice- Pogorzelica- Gryfice ,

- Nadmorskiej: Trzęsacz- Pogorzelica- Trzęsacz

Bilety można nabyć  u konduktora w pociągu, bez ponoszenia dodatkowych opłat, a w okresie wakacyjnym, również w kasach dworcowych w Trzęsaczu, Rewalu i Pogorzelicy.

Płatność można uregulować  kartą płatniczą lub gotówką. W przypadku płatności gotówkowej w pociągu prosimy o przygotowanie wyliczonej kwoty, w celu usprawnienia sprzedaży.

Prosimy o przemyślane planowanie podróży, ponieważ cena biletu jest stała i obejmuje przejazd na pełnej trasie, bez względu na ilość  przejechanych przystanków.

W przypadku trasy dłuższej, z Gryfic do Pogorzelicy, pełna trasa w jedną stronę obejmuje 14 przystanków, natomiast bilet tam i z powrotem- 28 przystanków.

W przypadku trasy nadmorskiej, z Trzęsacza do Pogorzelicy, pełna trasa obejmuje 6 przystanków (bilet w jedną stronę) oraz 12 przystanków (bilet tam i z powrotem).

Podczas przejazdu można wysiąść i zrobić przerwę np. na zwiedzanie, a potem kontynuować podróż jednym z kolejnych kursów w tym samym kierunku. Przejazd w odwrotnym kierunku liczyć się będzie jako przejazd z powrotem.

Faktury

W przypadku chęci otrzymania faktury, prosimy o wcześniejsze zgłoszenie u konduktora lub kasjera, w celu wprowadzenia kodu NIP do kasy fiskalnej.

Dla usprawnienia sprzedaży prosimy o wypisanie na kartce niezbędnych danych do faktury oraz adresu korespondencyjnego, na który zostanie przesłana faktura.