Ruszyła maszyna...

W ostatni weekend, 8 maja 2021 r., przy pięknej, wiosennej pogodzie Nadmorska Kolej Wąskotorowa rozpoczęła kolejny sezon przewozowy.

Co prawda, rozpoczęcie sezonu planowane było w weekend majowy, ale jak to mówią- lepiej późno, niż wcale. Tygodniowy poślizg na pewno nikomu nie zaszkodził, tym bardziej, że naszym priorytetem jest zawsze zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów.

Zapraszamy wszystkich do odbycia podróży nadmorską ciuchcią, codziennie, aż do 30 września.

Przypominamy jednocześnie, że podczas podróży wciąż obowiązują maseczki ochronne i zachowanie bezpiecznego odstępu, a przed wejściem do pociągu należy zdezynfekować ręce.

Rozpoczynamy nowy sezon!

Wiosenna kolejkaSytuacja epidemiczna w naszym kraju powoli ulega poprawie, a co za tym idzie, poluzowane zostają kolejne obostrzenia sanitarne, również te, dotyczące ruchu turystycznego w Polsce.

Już w najbliższą sobotę, 8 maja 2021 r. Nadmorska Kolej Wąskotorowa rozpoczyna nowy sezon przewozowy. Jeśli sytuacja epidemiczna nie ulegnie pogorszeniu, to od przyszłej soboty pociągi kursować będą codziennie, według rozkładu jazdy. Sezon przewozowy potrwa tradycyjnie do 30 września 2021 r.

W tym roku, 1 lipca Nadmorska Kolej Wąskotorowa obchodzić będzie 125-lecie uruchomienia pierwszej linii kolejowej z Gryfic do Niechorza. Mamy nadzieję, że koronawirus w końcu odpuści i w roku jubileuszowym pozwoli miłośnikom kolei wąskotorowych cieszyć się przejazdami przez cały sezon.

Serdecznie zapraszamy na przejażdżki po wąskich torach, przypominając jednocześnie o obowiązku noszenia maseczek ochronnych, dezynfekcji rąk przed wejściem do pociągu oraz zachowaniu bezpiecznego odstępu.

Zatrudnimy pracowników

Nadmorska Kolej Wąskotorowa zatrudni pracowników stałych i sezonowych. Do obsadzenia są etaty na stanowiskach maszynistów, mechaników, kierownika pociągu, elektryka oraz pracownika torowego. Ponadto, na okres sezonu przewozowego poszukiwani są pracownicy do obsługi kas oraz punktów informacji turystycznej, zlokalizowanych na dworcach kolejowych w Trzęsaczu, Rewalu i Pogorzelicy.

Gwarantujemy pełną ochronę pracy i płacy, zatrudnienie na umowę o pracę, rozwój zawodowy oraz ciekawą pracę w przyjaznym miejscu.

 Nadmorska Kolej Wąskotorowa Sp. z o.o. ogłasza nabór na stanowiska:

1. Prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe - wymagania: uprawnienia egzaminacyjne kolejowe dopuszczające do wykonywania zawodu, aktualne badania lekarskie. Możliwość zatrudnienia na stałe lub w trybie sezonowym (od 1 maja do 30 września), z możliwością zakwaterowania.

Towarowym nad morze

Nietypowy skład pociągu można było zobaczyć w sobotę, 6 marca 2021 r. na trasie linii wąskotorowej z Gryfic do Pogorzelicy. Pierwszy w tym roku kurs nadmorskiej kolejki, w ramach akcji pod nazwą "Towarowym nad morze" wyczarterowała dla miłośników kolei wąskotorowych firma "Zrobotyzowani" z Warszawy..

Podczas sobotniej wyprawy uczestnicy przejazdu mieli możliwość sfotografowania nadmorskiej wąskotorówki na tzw. fotostopach, zorganizowanych w kilkunastu najciekawszych plenerach linii wąskotorowej.

W składzie pociągu, oprócz dwóch  zabytkowych wagonów pasażerskich, znalazły się dodatkowo 2 stare jednostki towarowe, wykorzystywane przy pracach konserwacyjnych na linii kolejowej, 3 platformy transportowe, przeznaczone do przewozu szyn i wagonów o rozstawie normalnotorowym oraz polewaczka, służąca do oprysków torowisk i poboczy przeciw chwastom.

29. Finał WOŚP

Już w najbliższą niedzielę odbędzie się 29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Pieniądze zebrane w 29. Finale WOŚP zostaną przekazane oddziałom dziecięcej laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy.

W tym roku, ze względu na wyjątkową sytuację, spowodowaną pandemią koronawirusa Nadmorska Kolej Wąskotorowa nie uruchomi zimowych przejazdów specjalnych. Jednak zgodnie z wieloletnią tradycją spółka przekazała sztabowi WOŚP w Gryficach jedyny w swoim rodzaju voucher, umożliwiający zwycięzcy aukcji przejazd nadmorską kolejką w kabinie lokomotywy spalinowej Lxd2. Aukcja znajduje się pod linkiem: https://allegro.pl/oferta/przejazd-w-kabinie-maszynisty-waskotorowki-10142646337

Dodatkowo dla tych, którym nie uda się wygrać licytacji mamy jeszcze vouchery rodzinne dla 5 osób, zamieszczone na Allegro pod linkami:

https://allegro.pl/oferta/voucher-na-przejazd-nadmorska-koleja-waskotorowa-10166080504

https://allegro.pl/oferta/voucher-na-przejazd-nadmorska-koleja-waskotorowa-10166094130

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w licytacji i wsparcia naszej wspaniałej narodowej kwesty.

Rewalska kolejka liderem przewozów

Koleje wąskotorowe w naszym kraju cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością wśród turystów. Z raportu Urząd Transportu Kolejowego, opublikowanego na początku stycznia 2021 r. wynika, że w 2019 r. z przewozów wąskotorowych w Polsce skorzystało ponad 900 tys. pasażerów. Liderem przewozowym wśród operatorów linii wąskotorowych w naszym kraju jest od lat Nadmorska Kolej Wąskotorowa, która w 2019 r. przewiozła rekordową liczbę podróżnych.

Opracowanie Urzędu Transportu Kolejowego przedstawia podstawowe dane statystyczne o funkcjonowaniu operatorów kolei wąskotorowych w Polsce. Z treści dokumentu wynika, że zainteresowanie turystyką kolejową w na przełomie ostatnich 3 lat ma ciągle tendencję wzrostową. Taka sytuacja jest wynikiem licznych działań, podejmowanych przez operatorów kolei wąskotorowych, polegających m.in. na utrzymaniu i renowacji zabytkowego taboru kolejowego, modernizacji infrastruktury kolejowej, podniesieniu jakości i różnorodności usług, a co za tym idzie - zwiększeniu atrakcyjności turystycznych kolei wąskotorowych.

Złodzieje znowu w akcji

Kradzieży metalowych elementów mocujących oraz dewastacji zabytkowej linii kolejowej udało się zapobiec dzięki czujności pracowników Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej, przeprowadzających rutynowe prace rewizyjne.

W czwartek, 26 listopada 2020 r., podczas przejazdu drezyną na odcinku Paprotno- Karnice, pracownicy nadmorskiej kolejki zastali porozkręcane torowiska i porozrzucane elementy mocowań szyn. Najprawdopodobniej złodzieje zostali zaskoczeni podczas demontażu stalowych śrub i podkładek, które wraz z narzędziami zostały porzucone na miejscu przestępstwa.

Tym razem udało się zapobiec kradzieży, jednak każda aktywność rabusiów naraża kolej na wysokie koszty związane nie tylko z zakupem skradzionych elementów ale też z odtworzeniem torowiska. Największe problemy pojawiają się wtedy, gdy stare podkłady zostają zdewastowane podczas wyrywania śrub w trakcie kradzieży, co sprawia, że nie ma możliwości ponownego bezpiecznego zamocowania szyn. Jedynym rozwiązaniem w takim przypadku jest wymiana uszkodzonych podkładów na nowe, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.