Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu na aktualne informacje, ale też aby ułatwić dostęp do najważniejszych zagadnień, które Państwa nurtują na co dzień, stworzyliśmy listę najczęściej zadawanych pytań. Mamy nadzieję, że nasza lista zaoszczędzi Państwu czasu na wyszukiwanie informacji i w znacznym stopniu ułatwi korzystanie z naszych usług.
1. Czy kolejka jeździ codziennie?
Tak. 27 kwietnia 2024 r. rozpoczął się sezon przewozowy i od tego momentu kolejka jeździ codziennie. Oznacza to, że pociągi kursują codziennie, według regularnego rozkładu jazdy do niedzieli, 29 września 2024 r. Po tym terminie pociągi kursować będą już tylko w trybie posezonowym, o czym będziemy informować na bieżąco na naszej stronie internetowej.
2. Czy trzeba lub można zarezerwować miejsce w pociągu?
Nadmorska Kolej Wąskotorowa nie oferuje usługi rezerwacji miejsc w pociągach. Jednakże, w przypadku większych grup zorganizowanych prosimy o zgłaszanie przejazdu telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na 3- 4 dni robocze przed datą podróży. W przypadku zgłoszenia pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., w tytule wiadomości wpisujemy hasło: "Przejazd grupy", a w treści treści wiadomości podajemy ilość podróżujących osób, nazwę stacji i godzinę rozpoczęcia podróży oraz, w przypadku kursu powrotnego, nazwę stacji i godzinę powrotu. Takie informacje ułatwią naszym pracownikom dopasować skład pociągu oraz kierować ruchem zorganizowanych grup wycieczkowych.
Uwaga: zgłoszenie przejazdu grupy nie jest gwarancją wolnych miejsc w pociągach.
3. Czy rozkład jazdy na stronie internetowej jest aktualny?
Tak, zarówno rozkład jazdy pociągów, jak i wszystkie inne informacje, zamieszczone na naszej oficjalnej stronie internetowej www.kolej.rewal.pl są aktualizowane na bieżąco.
Uwaga: Oprócz naszej oficjalnej strony internetowej www.kolej.rewal.pl, zaprojektowanej w charakterystycznej, czerwono- bordowej szacie graficznej, funkcjonują również inne strony i portale, które zamieszczają informacje o Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Niestety, nie zawsze informacje, podawane na innych stronach internetowych są na bieżąco aktualizowane, co prowadzi do niepotrzebnych nieporozumień. Prosimy zatem o sprawdzenie, czy przeglądana strona znajduje się pod adresem www.kolej.rewal.pl.
Za informacje, zamieszczane na obcych stronach internetowych Nadmorska Kolej Wąskotorowa nie ponosi odpowiedzialności.
4. Czy podróż można przerwać, np. na zwiedzanie i potem kontynuować przejazd na tym samym bilecie?
Tak. Wsiadając na jednej ze stacji możemy wysiąść na dowolnej stacji, zwiedzić okolicę, a potem kontynuować podróż w tym samym kierunku, bez obowiązku kupowania kolejnego biletu. Bilet jest ważny tylko w dniu zakupu.
5. Jak zaplanować wycieczkę kolejką, żeby maksymalnie wykorzystać bilet przejazdowy?
Bilet przejazdowy obowiązuje na pełnej trasie kolejki, co oznacza, że jego cena jest stała.
W przypadku trasy dłuższej, z Gryfic do Pogorzelicy, pełna trasa w jedną stronę obejmuje 14 przystanków, natomiast bilet tam i z powrotem- 28 przystanków.
W przypadku trasy nadmorskiej, z Trzęsacza do Pogorzelicy, pełna trasa obejmuje 6 przystanków (bilet w jedną stronę) oraz 12 przystanków (bilet tam i z powrotem).
Decydując się zatem na zakup biletu warto się wcześniej zastanowić, co chcemy zobaczyć na trasie i zaplanować sobie przejazd tak, by w pełni wykorzystać wartość swojego biletu. Zapraszamy do skorzystania z naszej podpowiedzi, co warto zobaczyć, podróżując po nadmorskiej trasie, pełnej wspaniałych atrakcji turystycznych (dowiedz się więcej).
6. Czy można przewozić wózek i czy taka usługa jest dodatkowo płatna?
Wózki można przewozić w specjalnym wagonie do przewożenia wózków i rowerów. Przewóz wózków jest bezpłatny.
7. Czy wózek można przewozić w wagonie osobowym?
Tak. W przypadku osób niepełnosprawnych oraz małych dzieci, śpiących w wózku można przewozić wózek w wagonie osobowym. W takim przypadku prosimy o skontaktowanie się z kierownikiem pociągu lub konduktorem, który wskaże odpowiednie miejsce do transportu osoby w wózku.
8. Czy są zniżki dla dzieci?
Tak, zniżki dla dzieci zawarte są w bilecie rodzinnym.
9. Gdzie można kupić bilet?
Bilet można kupić u konduktora, po wejściu do pociągu, bez uiszczania dodatkowej opłaty. Sprzedaż odbywa się za pomocą karty płatniczej lub gotówką. Przy transakcjach gotówkowych w pociągu prosimy o wcześniejsze przygotowanie wyliczonej kwoty. W miesiącach wakacyjnych bilety można nabyć również w kasach dworcowych w Trzęsaczu, Rewalu i Pogorzelicy.
Uwaga: bilety nie są sprzedawane na peronach.
10. Jak kursują pociągi do Gryfic?
Pociąg codziennie wyjeżdża z Gryfic o godz. 8:40. Jest to jedyny kurs nad morze w ciągu dnia. Podobnie jest z przejazdem do Gryfic - jest tylko jeden kurs do Gryfic - odjazd o godz. 17:45 z Pogorzelicy. Jest to kurs powrotny do bazy w Gryficach.