Najczęściej zadawane pytania

1. Czy kolejka kursuje?

Tak, od 1 październiku 2021 r. nasza kolejka kursuje w trybie posezonowym. Oznacza to, że pociągi nie kursują już codziennie i z przejażdżek można skorzystać w każdą sobotę, aż do końca października.

2. Czy rozkład jazdy na stronie internetowej jest aktualny?

Wszystkie informacje, zamieszczone na naszej oficjalnej  stronie internetowej www.kolej.rewal.pl są aktualizowane na bieżąco.

Uwaga: Oprócz naszej oficjalnej strony internetowej www.kolej.rewal.pl, zaprojektowanej w charakterystycznej czerwono- bordowej szacie graficznej, funkcjonują również inne strony i portale, które serwują informacje o Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Niestety, nie zawsze informacje podawane na innych stronach są aktualne, za co Nadmorska Kolej Wąskotorowa nie ponosi odpowiedzialności.

3. Czy podróż można przerwać, np. na zwiedzanie i potem dalej kontynuować?

Tak. Wsiadając na jednej ze stacji możemy wysiąść na dowolnej stacji, zwiedzić okolicę, a potem kontynuować podróż w tym samym kierunku. Bilet jest ważny w dniu zakupu i obowiązuje na trasie przejazdu 6 kolejnych stacji w jedną stronę.

Przykład: Kupiliśmy bilet w jedną stronę w Pogorzelicy, więc możemy wysiąść na każdej następnej stacji, zwiedzić miejscowość, a następnie jednym z kolejnych kursów kontynuować podróż w tym samym kierunku.  Ostatnią stacją, na której traci ważność nasz bilet jest 6. stacja, licząc od stacji , na której rozpoczęliśmy podróż, czyli w tym przypadku stacja Trzęsacz. To samo dotyczy biletu tam i z powrotem, który obowiązuje na trasie 12 stacji.

4. Czy można przewozić wózek I CZY TAKA USŁUGA JEST DODATKOWO PŁATNA?

Tak. Wózki można przewozić w specjalnym wagonie do przewożenia wózków i rowerów. Przewóz wózków jest bezpłatny.

5. Czy wózek można przewozić w wagonie osobowym?

Tak. W przypadku osób niepełnosprawnych oraz małych dzieci, śpiących w wózku można przewozić wózek w wagonie osobowym. W takim przypadku prosimy o skontaktowanie się z kierownikiem pociągu lub konduktorem, który  wskaże odpowiednie miejsce do transportu osoby w wózku.

6. Czy są zniżki dla dzieci?

Tak, zniżki dla dzieci zawarte są w bilecie rodzinnym.

7. Czy trzeba rezerwować bilet?

Nie robimy rezerwacji miejsc w pociągach. Jedynie w przypadku przejazdu większych grup zorganizowanych, pow. 15 osób prosimy o kontakt telefoniczny, bądź mailowy w celu usprawnienia przejazdu. W takim przypadku prosimy o podanie w wiadomości ilości osób, miejsca rozpoczęcia podróży i planowany czas powrotu. Takie informacje pozwolą nam uniknąć spotkania się w jednym pociągu wielu licznych grup w tym samym czasie.

8. Jak kupić bilet?

Bilet można kupić po wejściu do pociągu, bez uiszczania dodatkowej opłaty. Sprzedaż odbywa się wyłącznie za gotówkę. W celu usprawnienia procedury prosimy o przygotowanie wyliczonej kwoty.

Bilety nie są sprzedawane na peronach.

W miesiącach wakacyjnych bilety można nabyć również w kasach dworcowych w Trzęsaczu, Rewalu i Pogorzelicy. Płatność również gotówką.

9. Jak kursują pociągi do Gryfic?

Pociąg codziennie wyjeżdża z Gryfic o godz. 8:40. Jest to jedyny kurs nad morze w ciągu dnia.

Podobnie jest z powrotem do Gryfic - jest tylko jeden kurs powrotny - o godz. 17:45 z Pogorzelicy. Tym kursem pociąg wraca do zajezdni w Gryficach.