Róża uznania dla nadmorskiej kolejki

W weekendowym wydaniu Kuriera Szczecińskiego z 30 sierpnia 2019 r. ukazał się artykuł pt. "Jednym róże, innym chwasty", podsumowujący mijający sezon w nadmorskich gminach województwa zachodniopomorskiego.

W artykule autorstwa Mirosława Kwiatkowskiego, znaleźliśmy wiele ciepłych słów o Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej, której przyznano symboliczną różę, jako wyraz uznania za działalność kulturalną, prowadzoną na dworcach kolejowych.

Okres wakacyjny to czas wytężonej pracy dla pracowników Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej, którzy nie tylko muszą zadbać o nienaganny stan techniczny pociągów, ale także zapewnić komfort i bezpieczeństwo przewożonych pasażerów. Rzadko jednak ich ciężka praca doceniana jest przez osoby z zewnątrz, gdy wszystko przebiega zgodnie z planem i pociąg pojawia się punktualnie na stacji, co postrzegane jest przez większość ludzi, jako coś całkiem normalnego, nad czym nie warto się dłużej rozwodzić. A jednak za sukcesem nadmorskiej kolejki i jej ogromną popularnością stoi szereg ludzi, którzy niemal codziennie muszą zmagać się z wieloma problemami technicznymi, by zapewnić turystom wakacyjną atrakcję w postaci przejazdów wąskotorówką. W końcu tabor Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej to w znacznej części osiągnięcia techniki kolejowej jeszcze z początków ubiegłego stulecia, a utrzymanie go w odpowiednim stanie technicznym wymaga od zarządcy i pracowników obsługi wielkiego zaangażowania i rzetelności. Jeśli do tego dodamy utrzymanie leciwej infrastruktury kolejowej, torowisk i przejazdów kolejowych, to pracownikom kolejowym należy się szacunek i wielkie słowa uznania.

Dlatego też wszelkie pochwały ze strony mediów, czy pasażerów, dotyczące funkcjonowania Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej, my, pracownicy spółki przyjmujemy zawsze z wielką radością i satysfakcją.

Poniżej prezentujemy fragment oryginalnego artykułu, w którym nasza kolej wąskotorowa doceniona została za działalność, wykraczającą poza ramy funkcjonowania podobnych firm kolejowych. Chodzi tu, bowiem o poszerzenie standardowej oferty, obejmującej przewozy turystyczne o dodatkowe atrakcje, w postaci animacji i imprez kulturalnych, organizowanych przez spółkę na dworcach kolejowych w mijającym sezonie.

Cieszymy się, że nasze starania uatrakcyjnienia wakacyjnego pobytu nad morzem zostały docenione zarówno przez turystów i mieszkańców, jak i przez mas media. Jednocześnie obiecujemy, że nie spoczniemy na laurach i dołożymy wszelkich starań, by za rok nie zawieść oczekiwań naszych pasażerów.